

Relatiegericht Telefoneren
Met de komst van e-mail, what’s app en de sociale media zijn we een stuk minder gaan bellen. Sommigen worstelen dan ook met een beldrempel en de spreekwoordelijke hoorn van de haak nemen om even telefonisch met elkaar van gedachten te wisselen is er sowieso niet zo snel meer bij, terwijl dit toch vaak tot betere resultaten leidt dan het zoveelste mailtje. Als we bellen kunnen we namelijk onze non-verbale communicatie inzetten en beter afstemmen op onze gesprekspartner. Zo zijn zaken vaak sneller en prettiger geregeld en zijn mensen eenvoudiger te overtuigen.
Doel en resultaat
Na deze opleiding is je beldrempel verdwenen, ben je je meer bewust van de toolbox aan vaardigheden die je telefonisch kunt inzetten. Op die manier kun je een prettig én doeltreffend gesprek voeren, kun je hard zijn op inhoud maar zacht op relatie, kun je de beller positief beïnvloeden en weet je op elk moment de regie in een gesprek (terug) te nemen.
Onderwerpen
– Communicatie is ruis op de lijn
– Communicatie en je brein
– Verbinding maken en gunfactor creëren
– Interpretatie
– Verbale en non-verbale communicatie en hoe deze zich verhouden tot elkaar
– Goede vragen stellen, empatisch luisteren en positief formuleren
– Gedragsprofilering en het aanpassen van communicatiestijlen
– Weerstand en Emotiereductie
– Feedback geven en ontvangen
– Klachten voorkomen
– Regie nemen en houden in gesprekken
– Gespreksstructuur en Telefoonetiquette
Dans met je klant en laat je stem horen
Voor wie
Letselschade experts en –behandelaars, (Medisch) secretaresses, Arbeidsdeskundigen, Medisch adviseurs en Herstelcoaches.
Data:
Do 12 december 2019 + do 19 december 2019
Ma 2 maart 2020 + ma 9 maart 2020
Na de opleiding is individuele coaching op locatie mogelijk, waarbij gesprekken samen worden teruggeluisterd om de opleiding nog beter te laten beklijven en in te zoomen op individuele vragen.
Maximaal aantal deelnemers: 15