Cursus Netwerken kun je leren

Cursus Netwerken kun je leren

Cursus Netwerken kun je leren

“Social Media is een tool, netwerken is een skill”

 

JA, IK HEB INTERESSE!

Kennis is macht, zegt men. Maar zonder kennissen is het een harde dobber om elke keer maar weer aan nieuwe relaties te komen. Een goed netwerk biedt kansen. Je kunt hierbij denken aan opdrachten, banen, projecten, fusies, personeel, kennis, nieuwe klanten of goederen. De beste kansen worden meestal eerst gedeeld binnen het eigen netwerk voordat ze überhaupt naar buiten komen!

Er zijn diverse manieren en mogelijkheden om te netwerken. Dat kan in de vorm van gestructureerde bijeenkomsten, maar een ieder heeft wel eens gestaan in een zaal bij een tafel met een drankje en een nootje waarbij je het zelf maar moest regelen. Hoe ga je hier in de praktijk mee om?

In deze workshop leer je netwerken bij diverse netwerkgelegenheden. Belangrijk onderdeel is het in kaart brengen van jouw eigen netwerk. Welke eigenschappen heb je verder nodig om succesvol te netwerken. Hoe stel je jezelf in staat om het geen verloren tijd te laten zijn, maar haal je het beste en meeste eruit?

In deze cursus is ook aandacht voor 10 ijzersterke LinkedIn Tips om er ook voor te zorgen dat je op LinkedIn je netwerk en eigen positie goed voor elkaar hebt! Uiteindelijk gaat het er om niet meer zelf een boodschap te verkopen, maar om er voor te zorgen dat je boodschap gekocht wordt. Daarnaast gaan ook nog werken aan je pitch!

Doelstelling:

Na afloop van deze cursus herken je wat er voor nodig is om op een effectieve manier te netwerken. Je kunt tips en tricks toepassen om je netwerk uit te breiden en/of te intensiveren.

Interessant voor: Managers, Leidinggevenden, Schade-experts, Schadebehandelaars, Letselschadeadvocaten, Medisch Adviseurs, Herstelcoaches, Arbeidsdeskundigen, Rekenkundig experts

DOCENT

Remco Oranje

Opleidingen ter inspiratie!

Cursus Impactvol communiceren in de letselschade

Cursus Impactvol communiceren in de letselschade

Opleiding Impactvol communiceren in de letselschade

In deze cursus ontdek je als deelnemer de kracht van bewuste communicatie in het aangaan van duurzame werkrelaties met andere letselschadeprofessionals en belanghebbenden.

JA, IK HEB INTERESSE!

In de cursus Impactvol communiceren in de letselschade ontdek je als deelnemer de kracht van bewuste communicatie in het aangaan van duurzame werkrelaties met andere letselschadeprofessionals en belanghebbenden. We gaan aan de slag met het oefenen van uitdagende gesprekssituaties en kijken hoe je jezelf nog beter kunt presenteren als prettige gesprekspartner voor zowel je wederpartij als de belanghebbende.

Communicatievaardigheden

Tijdens de eerste dag leer je oog te krijgen voor zowel de inhoud, de relatie als het proces in de communicatie en hoe je hierop kunt interveniëren. Je krijgt inzicht in de verschillende communicatiestijlen en hoe je deze effectief kunt toepassen in gesprekken met belangenbehartigers, verzekeraars en belanghebbenden. We gaan oefenen met gesprekstechnieken als luisteren, samenvatten en doorvragen en we ontdekken de kracht van openheid in gesprekken. Ook staan we stil bij de impact van jouw non-verbale gedrag.

Gesprekspracticum met trainingsacteur

In het practicum wordt geoefend met het voeren van een lastig of uitdagend gesprek. Hierbij maken we gebruik van casuïstiek uit jouw werkpraktijk (de letselschadebranche). Dit kan een gesprek met een wederpartij of een belanghebbende zijn. Je kunt het gesprek meerdere keren voeren en zo oefenen met de nieuwe vaardigheden die je tijdens de opleiding aangereikt hebt gekregen.

Jezelf presenteren

Tevens leer je hoe je je boodschap (bijvoorbeeld aansprakelijkheid, afhandeling van de schadeposten) op een overtuigende en authentieke manier kunt overdragen aan je wederpartij. Je leert hoe je naast een goed inhoudelijk verhaal ook een krachtige performance van jezelf neer kunt zetten. Hierdoor ervaar je hoe je jezelf met meer overtuiging en impact kunt presenteren en jezelf als stevige gesprekspartner kunt neerzetten.

Resultaten:

  • Vergroten van relationele intelligentie;
  • Leren schakelen tussen inhoud, proces, interactie en bestaansniveau in gesprekken;
  • Ervaren van de impact van non-verbale communicatie;
  • Ontwikkelen van gesprekstechnieken (luisteren, samen- vatten, doorvragen, onthullen, feedback);
  • Leren omgaan met lastige gesprekssituaties: slecht nieuws, weerstand, kritiek geven/ontvangen;
  • Ondervinden van impact van ieders communicatiestijl en experimenteren met nieuwe communicatiestijlen;
  • Ontdekken hoe je jezelf kunt presenteren en wilt profileren;
  • Bewust worden van je eigen lichaamstaal en stemgebruik;
  • Herkennen van je eigen veel voorkomende valkuilen.

DOCENT

Peter van Klingeren

 

Opleidingen ter inspiratie!

Opleiding relatiegericht telefoneren

Opleiding relatiegericht telefoneren

Opleiding Relatiegericht telefoneren

Na deze opleiding is je beldrempel verdwenen, ben je je meer bewust van de toolbox aan vaardigheden die je telefonisch kunt inzetten.

 

JA, IK HEB INTERESSE!

Met de komst van e-mail, what’s app en de sociale media zijn we een stuk minder gaan bellen. Sommigen worstelen dan ook met een beldrempel en de spreekwoordelijke hoorn van de haak nemen om even telefonisch met elkaar van gedachten te wisselen is er sowieso niet zo snel meer bij, terwijl dit toch vaak tot betere resultaten leidt dan het zoveelste mailtje. Als we bellen kunnen we namelijk onze non-verbale communicatie inzetten en beter afstemmen op onze gesprekspartner. Zo zijn zaken vaak sneller en prettiger geregeld en zijn mensen eenvoudiger te overtuigen.

Onderwerpen:

  • Communicatie is ruis op de lijn
  • Communicatie en je brein
  • Verbinding maken en gunfactor creëren
  • Interpretatie
  • Verbale en non-verbale communicatie en hoe deze zich verhouden tot elkaar
  • Goede vragen stellen, empatisch luisteren en positief formuleren
  • Gedragsprofilering en het aanpassen van communicatiestijlen
  • Weerstand en Emotiereductie
  • Feedback geven en ontvangen
  • Klachten voorkomen
  • Regie nemen en houden in gesprekken

Doelstelling:

Na deze opleiding is je beldrempel verdwenen, ben je je meer bewust van de toolbox aan vaardigheden die je telefonisch kunt inzetten. Op die manier kun je een prettig én doeltreffend gesprek voeren, kun je hard zijn op inhoud maar zacht op relatie, kun je de beller positief beïnvloeden en weet je op elk moment de regie in een gesprek (terug) te nemen.

Interessant voor: Schade-experts, Schadebehandelaars, Letselschadeadvocaten, (Medisch) secretaresses, Arbeidsdeskundigen, Medisch adviseurs en Herstelcoaches.

Na de opleiding is individuele coaching op locatie mogelijk, waarbij gesprekken samen worden teruggeluisterd om de opleiding nog beter te laten beklijven en in te zoomen op individuele vragen.

 

Dit is een 2-daagse opleiding. De startdatum en vervolgdata staan op de inschrijfpagina vermeld.

DOCENT

Claudia Camu

Opleidingen ter inspiratie!